Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Сапожнік О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6
|
1. |
Сапожнік О. В. Церковний спів як феномен духовної культури українського православ’я (XI–XVIII століття) [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Культурологія. - 2018. - Вип. 27. - С. 21-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrk_2018_27_7 Розглянуто вплив православної традиції на історію церковного співу в Україні у ХI - ХVIII ст. та становлення й розвиток церковної музики як складової духовної культури українського православ'я. Висвітлено роль вітчизняної православної музики в утвердженні самобутності української Церкви у становленні культурної ідентичності нації, зокрема, збереженні національної пам'яті.
| 2. |
Сапожнік О. В. Модуси ідентичності та їх зв’язок із духовною культурою [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Культурологія. - 2018. - Вип. 29. - С. 104-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrk_2018_29_18 Розглянуто сутність і основні модуси ідентичності нації, взаємозв'язок духовної культури з культурною ідентичністю, виявлено проблемні вектори даного контенту. Окреслено значення української православної традиції в еінокульїурному поступі на національній ідентичності. Виокремлено домінанну роль релігійного мистецтва у становленні самосвідомості українців та утвердженні культурної ідентичності нації. Означено вирішальний вплив православ'я як релігійної основи у формуванні національних контентів культурної ідентичності.Розглянуто сутність і основні модуси ідентичності нації, взаємозв'язок духовної культури з культурною ідентичністю, виявлено проблемні вектори даного контенту. Окреслено значення української православної традиції в еінокульїурному поступі на національній ідентичності. Виокремлено домінанну роль релігійного мистецтва у становленні самосвідомості українців та утвердженні культурної ідентичності нації. Означено вирішальний вплив православ'я як релігійної основи у формуванні національних контентів культурної ідентичності.
| 3. |
Сапожнік О. В. Культурологічний зміст поняття ідентичності [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Мистецтвознавчі записки. - 2019. - Вип. 35. - С. 27-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mz_2019_35_7
| 4. |
Сапожнік О. В. Ісихазм в духовній культурі Візантії та Київської Русі [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Культурологія. - 2019. - Вип. 33. - С. 8-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrk_2019_33_4 Розглянуто ідею транспозиції ісихазму у світоглядну і музичну культуру православ'я Київської Русі; окреслено зв'язок культур Візантії та Київської Русі в царині християнського культурного контексту й релігійно-мистецького світогляду. Означено сакральні сенси транспонування духовної практики ісихії в мистецтво та естетосферу православ'я, зокрема, їх прояв у художньо-символічних та образно-евокативних формах, зокрема й церковних музичних практиках, що забезпечує вкорінення естетики ісихазму в архетипах і метаобразах етнокультурної ідентифікації українців.
| 5. |
Сапожнік О. В. Бароковість у літургійній музиці України XVII–XVIII століть [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. - 2020. - Вип. 34. - С. 50-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrkm_2020_34_9 Проаналізовано характерні особливості бароковості української літургійної музики XVII - XVIII століть, внесок барокової музичної культури у становлення етнонаціональної ментальності. Розкривається вплив "бароковості" літургійної музики України XVII - XVIII століть на формування національної стилістики музичної культури та культурної самосвідомості українства. Висвітлено деякі аспекти переходу митців до нової системи запису церковної музики, утвердження в українській музичній практиці багатоголосся, партесного співу, окреслюються його характерні ознаки.
| 6. |
Сапожнік О. В. Синкретизм церковної поховально-обрядової музики та фольклорних елементів у православній традиції [Електронний ресурс] / О. В. Сапожнік // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 2023. - № 1. - С. 269-275. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2023_1_48
|
|
|