![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Книжкові видання та компакт-диски ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Журнали та продовжувані видання ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Автореферати дисертацій ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Реферативна база даних ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Наукова періодика України ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Тематичний навігатор ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Авторитетний файл імен осіб
![Mozilla Firefox](../../ico/mf.png) |
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Біліченко Володимир$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Біліченко Володимир. Розвиток музичної освіти в Україні у період козацької доби (Гетьманщини) [Електронний ресурс] / Володимир. Біліченко // Людинознавчі студії. Серія : Педагогіка. - 2015. - Вип. 31. - С. 34–47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstud_2015_31_6 Здійснено грунтовний аналіз історіографії та джерельної бази з проблеми дослідження, визначено та охарактеризовано методи дослідження, які сприяли обгрунтуванню наукових результатів роботи та дали змогу ефективно розв'язати дослідницькі завдання. З'ясовано організаційно-педагогічні засади музичної освіти в єдності структури (вища, середня, елементарна), змісту, форм і методів у досліджуваний період, охарактеризовано внесок державних діячів, церковних ієрархів, українських митців і композиторів у розвиток аматорської та професійної музичної освіти в Україні у XVIII столітті. Висвітлено освітньо-культурні процеси на українських землях у XVIII столітті як передумову розвитку вітчизняної музичної освіти. Доведено, що зростання національної самосвідомості українського народу, розвиток його творчих сил у всіх сферах людської діяльності сприяли активному становленню та формовиявам культурно-духовного життя суспільства. На підставі аналізу історико-педагогічних та освітньо-культурологічних джерел здійснено періодизацію розвитку музичної освіти в Україні у XVIII столітті: перший етап - епоха бароко (перша половина XVIII століття), другий етап - епоха класицизму (друга половина XVIII століття); розкрито особливості розвитку музичної освіти у навчальних закладах, церквах та монастирях України означеного часового періоду. Наголошено, що великий внесок у розвиток аматорської і професійної музичної освіти в Україні у XVIII столітті, зокрема вокально-хорового та інструментального виконавства, зробили братські, церковно-приходські та полкові школи, церкви й монастирі, колегіуми, Києво-Могилянська академія, Глухівська школа співу і музики та уніатські навчальні заклади. Доведено, що у середині XVIII століття в Україні спостерігався потяг до професіоналізації музичної освіти, зростала потреба у підготовці висококваліфікованих музичних кадрів. У навчальних закладах середньої ланки (Чернігівському, Харківському та Переяславському колегіумах) та вищої (Києво-Могилянській академії) музично-естетичне виховання молоді було невід'ємною складовою духовного розвитку особистості. З'ясовано, що у XVIII столітті вітчизняна музична педагогіка стала самостійним напрямом діяльності у культурно-мистецькому просторі держави, активно формувалася передова музично-педагогічна думка. її творці - видатні педагоги-музиканти, теоретики й композитори - М. Дилецький, М. Березовський, Г. Головня та С. Бишковський - у грунтовних музично-теоретичних працях "Граматика музикальна", "Буквар і Граматика", "Партесна азбука" та "Партесна граматика" систематизували основні положення партесного співу в Україні, приділили велику увагу теоретичній розробці та обгрунтуванню складових елементів поліфонічного викладу творів, основним принципам інтенсифікації процесу навчання музики та запропонували нову систему навчання співу з нот методом абсолютно-релятивної сольмізації. Наголошено, що в сучасних умовах модернізації змісту, форм і методів музичної освіти досить актуальним є питання необхідності використання музично-педагогічного досвіду попередніх століть у практичній діяльності навчальних закладів культурно-мистецького спрямування.
|
|
|