Шалагінов Б. "Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе / Б. Шалагінов // Слово і Час. - 2017. - № 6. - С. 48-55. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Розкрито образ музики в романі Г. Гессе "Гра в бісер". З'ясовано питання: що слугувало як акустичний прототипо "касталійської музики"; у чому естетична суть касталійської "гри в бісер" і який її зв'язок з естетикою єнського романтизму; у чому полягає "ізоморфність" касталійського способу життя, звучання касталійської музики та специфічного тону розповіді про життя головного персонажа; які історичні події лежать в основі політико-релігійно-естетичної утопії в романі. Гессе робить драматичну проекцію в майбутнє й розкриває драматичні вади "модерністичного проекту" німецьких романтиків на межі XVIII - XIX ст. Ця утопія передбачала створення засобами мистецтва та вільного філософування нової інтелектуальної раси в Європі, що мала втілити ідеал духовної повноти існування людини, як її задумала природа. Романтики вірили, що "проект" покладе початок "тисячолітнього рейху" краси, віри і права (Новаліс). Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17:Ш + Ш5(4НІМ)6-4
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|