РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000761469<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Kyiashko Yu. 
Ways of understanding of visual interpretation of reality with expressive means in cinema and television during formation and differentiation = Шляхи осмислення візуальної інтерпретації реальності за допомогою виразних засобів у кіно та на телебаченні в період становлення й диференціації / Yu. Kyiashko // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2019. - № 3. - С. 37-43. - Бібліогр.: 13 назв. - англ.

У ході дослідження використано такі методи: порівняльно-історичний - для виявлення рівнів розвитку візуальної структури екранного твору; типологічного аналізу - для систематизації телепрограм на основі загальних ознак і властивостей; аналізу наукової літератури - для формування теоретико-методологічної бази за обраним напрямом дослідження; археографічний - для аналізу кіно- і телесюжетів. На основі аналізу специфічних рис і місця телебачення серед екранних мистецтв з початку існування до 60-х рр. XX ст. зроблено висновок, що з його появою розпочався активний процес розмежування й усвідомлення ролі кожного з комунікативних засобів: театру, радіо, кінематографу, телебачення - у загальній системі масової інформації. Вивчення шляхів усвідомлення природи екрану свідчить, що цей процес був тривалим і дискусійним. Як і будь-яке новаторство, незвичайні технічні прийоми та нестандартні засоби зйомки критики сприймали неоднозначно й водночас їх вдало реалізовували телевізійники. Незважаючи на генетичний взаємозв'язок кіно та телебачення, зазначено такі специфічні риси, що більшою мірою характерні для телебачення: інтимність, симультанність, документальність тощо. На початку XX ст. нові способи зйомки набули особливої популярності в хроніці й документалістиці: навмисне дезорганізується кадр, засвітлюється та "тремтить" зображення, тобто всіма засобами на телебаченні досягається "ефект присутності". Протягом наступних десятиліть певні прийоми фіксації відео посідають місце в телефільмі, де використовують репортажні методи кінозйомки з метою держання фактичної інформації. Усе це свідчить про вплив кінематографу на формування способу фіксації відеоматеріалу. Хоча й незаперечним є факт потужного впливу документалістики на кіномистецтво, що знову доводить естетичну близькість кіно та телебачення, спільність їх засобів вираження. Так відбувався процес диференціації мистецтва від ремесла. Такими є основні ознаки й тенденції розвитку телебачення, що сформувалися в період від зародження до відокремлення його як галузі аудіовізуального мистецтва та каналу комунікації. Проаналізовано технологію творчих прийомів у контексті трансформації природи екрану, систематизовано спільні й відмінні риси в способі фіксації відеозображення в екранних мистецтвах у період формування. Проаналізовані прийоми, виразні засоби екрану можуть бути використані у процесі відеовиробництва: під час відеозйомки та монтажно-тонувально етапу в телевиробництві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.17 + Щ382.017 + Щ381.017

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського