РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000785339<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Геді А. І. 
Особливості угорського національного стилю в творах для фортепіано з оркестром Б. Бартока : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / А. І. Геді; Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського. - Харків, 2021. - 17 c. - укp.

Увагу приділено обґрунтуванню фортепіанної творчості Б. Бартока як унікальної стильової системи, яка базується на єдності національної угорської традиції й індивідуально-авторського мислення. Зазначено, що одним із критеріїв цієї єдності слугує виконавська діяльність класика угорської музики ХХ ст., разом з його науково-дослідницькою практикою, що мала вплив на еволюцію "звучащего образу" фортепіано. Більшість фортепіанних творів Б. Бартока були написані в ранній та експериментальний періоди творчості. Простежено "схильність" Б. Бартока до первинних і романтичних жанрів, програмної циклічності, незмінний інтерес до створення дитячого репертуару. Еволюцію фортепіанного стилю митця представлено як рух від романтичної парадигми - через фольклоризм - до неокласичного синтезу. Ця траєкторія легко простежується "на слух" завдяки стилістичним "зсувам" музично-мовних ресурсів (ритм, гармонія, форма, фактура, мелос). Як наслідок, змінювався і звучний образ фортепіано, отримавши стильову атрибуцію "бартоківський". Отже, фортепіанне письмо Б. Бартока є увиразненням новаційного мислення, у якому виконавська складова його власних можливостей відігравала ключову роль. Твори для фортепіано з оркестром Б. Бартока, з одного боку, демонструють еволюцію мислення композитора, з іншого - становлять енциклопедію новітніх виконавсько-технологічних прийомів гри на фортепіано. Сутність бартоківських піаністичних засобів слід відшукувати у національному фольклорі, бо саме народний стиль інструментального та вокального музикування детально досліджувався композитором із метою залучити у свої твори. Як наслідок, звуковий ландшафт його творів для фортепіано унаочнив самобутність угорської національної картини світу. Разом із тим, у них увиразнено універсалізм європейського мислення, що призвело до створення Б. Бартоком еталону "звучного образу фортепіано" ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-712(4УГО) + Щ313(4УГО)6-81 Барток Б.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449001 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського