Заєць Н. В. Жанрово-стильові аспекти фортепіанної творчості І. Альбеніса, Е. Гранадоса, М. де Фальї у відтворенні іспанської національної ідеї : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Н. В. Заєць; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2018. - 16 c. - укp.Досліджено жанрово-стильову специфіку фортепіанної творчості І. Альбеніса, Е. Гранадоса, М. де Фальї, що розглядається у річищі духовно-естетичних шукань культури Іспанії епохи Ренасім’єнто, а також базових складових іспанської національної ідеї. Остання формувалася на протязі багатьох століть і була обумовлена історико-географічним та духовно-політичним положенням Іспанії в європейському культурному ареалі як «пограничної культури», як сполучної «ланки» між Сходом і Заходом, а також специфікою розуміння і еволюції в ній національного чинника, що знайшло відображення, з одного боку, в прагненні до збереження національної самобутності, з іншого – у відкритості іспанської нації до контактів з іншими європейськими культурами. Позначені якості іспанської національної ідеї доповнювалися суттєвою роллю в ній духовно-релігійного фактора, ґенеза якого сходила до східнохристиянської традиції та обумовлювала різноманітні форми сакралізації її культури, зокрема, музичної. Творчість класиків іспанської музики XIX – початку ХХ століття – І. Альбеніса, Е. Гранадоса та М. де Фальї досить повно відображає жанрово-стильові та духовно-естетичні позиції Ренасім’єнто, пов’язані з іспанською національною ідеєю. Жанрова різноманітність їх творчості не применшує домінантну роль в ній фортепіанного спадку, в якому позначилася, як складова їх таланту (всі троє були блискучими піаністами-віртуозами), так і статус фортепіано як «універсального інструменту» в європейській музично-виконавській практиці XIX – початку XX ст. Відзначимо при цьому, що іспанська модель «універсального» фортепіано, що формувалася на перетині, з одного боку, лістівського романтичного фортепіанно-оркестрального «гігантизму» (І. Альбеніс), з іншого – ренесансу іспанської клавірної традиції (феномен «неоскарлатізму» в творчості Е. Гранадоса і неокласична традиція творчості М. де Фальї), більш апелювала до відтворення синкретизму вокально-танцювально-інструментальної якості, показової для іспанської культури та її національної ідеї. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4ІСП)5/6-81 Альбеніс І. + Щ315.42-03(4ІСП)5/6-81 Граданос Е + Щ315.42-03(4ІСП)5/6-81 Фальї М.
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА435916 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|