РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000819759<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кучурівський Ю. С. 
Жанрова традиція реквієму у творчості композиторів Великобританії останньої третини XX – початку XXI ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Ю. С. Кучурівський; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2019. - 20 c. - укp.

Висвітлено дослідження побутування жанрової традиції реквієму в сучасному композиторському творчості Великобританії, яке показово в плані її еволюційної динаміки. Творчі інтерпретації жанру реквієму британськими композиторами останньої третини ХХ – початку XXI ст. розглянуто в аспекті системної взаємодії різних рівнів проявів жанрової традиції. Звернення сучасних британських авторів до реквієму пояснено об'єктивними факторами історичного контексту європейської музичної культури, які пов'язані з морально-етичними устремліннями музичного мистецтва сучасності, і в комплексі утворюють соціокультурний рівень жанрової традиції. Визначено, що для епохи рубежу ХХ – XXI ст., коли питання майбутнього людства стоять особливо гостро, реквієм бере на себе функцію музичного жанру, здатного осмислити дійсність, виявити її вузлові протиріччя, пов'язані з питаннями існування людини в сучасному світі і співіснування різних культур в "єдиному світі". Музично-лексичний рівень жанрової традиції реквієму реалізовано у творчості британських композиторів за допомогою використання структурно-семантичних, мелодійних, інтонаційно-ритмічних, тембрових і фактурних показників, які закріпилися за реквіємом в якості канонічних в ході його історичної еволюції. Індивідуально-авторський рівень жанрової традиції реквієму є надзвичайно суттєвим фактором її еволюції: він пов'язаний з різноманітністю творчих інтерпретацій композиторами Великобританії жанру заупокійної меси. Зазначено, що індивідуальний стиль композиторів 1970–2000 рр. формувався в зовсім іншому національно-культурному контексті, ніж творчість їх видатного попередника Б. Бріттена. Їх творчість орієнтована на "інші" мови музичної виразності, і багато в чому – на "чисте", без академічного інтелектуалізму, відродження національних традицій, а також на актуальну з останньої третини минулого століття естетику "нової сакральності". Якщо розуміти сакральність традиційно, як атрибут спілкування людини як члена християнської спільноти з Трансцендентним, то інтерес сучасних композиторів Великобританії до літургійного жанру заупокійної меси пояснюється з точки зору магістральних стильових тенденцій музичного мистецтва останніх десятиліть. Розглянуто реквієми Б. Чілкотта, Дж. Раттера і Дж. Тавенера в контексті художньо-естетичному, не в релігійному, і дані твори демонструють характерні риси "нової сакральності" як спеціального напрямку музичної творчості (звернення до літургійного жанру, використання в ньому канонічних літургійних текстів, орієнтація на концертне виконання).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316.4(4ВЕЛ)6-81 + Щ318.9(4ВЕЛ)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442173 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського