![](/E_lib/IMG/ukr0006055.jpg) | Тип рерусу: | Книги
|
| Країна: | Україна | Мова(и): | Українська |
| Назва(и): | ТІЛО В ТЕКСТАХ КУЛЬТУР
| Автор(и): | Скрипник Г. (голов. ред.) Боряк О. (упоряд.) Маєрчик М. (упоряд.)
| | Дата(и): | 2003 |
|
Переглянути документ
Опис документа: Тіло в текстах культур : матеріали конференції / голов. ред. Г. Скрипник, упоряд.: О. Боряк, М. Маєрчик; Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – Київ: [б. в.], 2003. – 222 c.
У пропонованому увазі читача збірнику вміщено матеріали наукової конференції «Тіло в текстах культур», що відбулася в грудні 2003 року в Інституті мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. В книзі подається етнографічний, культурологічний і мовний аналіз соматичної проблематики. Досліджуються різні аспекти тілесності — символіка й семантика частин тіла, мимовільні реакції тіла, тіло й одяг, покарання тіла тощо. Збірник розраховано на етнологів, фольклористів, істориків, культурологів, студентів-гуманітаріїв, всіх, хто цікавиться українською культурою.
- Боряк О. Тіло в контексті культурно-антропологічних студій: ретроспекція та сучасні підходи (вступне слово). - С. 7-18.
- Боряк О. Матка і плацента: жіноче тіло як відкрита ємність. - С. 19-31.
- Топорков А. Символіка тіла в російських замовляннях XVII-XVIII ст. - С. 32-43.
- Гримич М. Деякі аспекти антропології тілесності в українській фольклорній традиції. - С. 44-49.
- Сироткін В. Голова людини в юридично-обрядовій символіці. - С. 50-54.
- Бондаренко Г. "Дід лисий, баба голомоза". Символіка та семантика волосся в традиційних уявленнях українців. - С. 55-62.
- Прігарін О. Борода та її знакові функції в уявленнях старообрядців Подунав'я. - С. 63-68.
- Маєрчик М. Одяг як символічне тіло (на матеріалах української традиційної культури). - С. 69-82.
- Косміна О. До проблеми етно-соматичної символіки традиційного і сучасного сценічного одягового коду. - С. 83-87.
- Забашта Р. Нагі та вбрані боги слов'ян-язичників (перше наближення до теми). - С. 88-101.
- Сулима М. Дещо про косметику й машкарництво в українській літературі XI-XIX ст. - С. 102-107.
- Бріцина О. Нотатки про "мову тіла" та "мистецтво слова": жест в традиційній комунікації. - С. 108-121.
- Покальчук О. Жест в політичній культурі. - С. 122-125.
- Головаха І. Чорне обличчя білого міста (до проблеми символіки і функцій сучасних київських графіті. - С. 126-134.
- Лисюк Н. Про міфологію мимовільних фізіологічних реакцій. - С. 135-145.
- Косміна Т. Антропоморфна символіка народного житла в обрядовій та фольклорній традиції українців. - С. 146-150.
- Аксьонова Н. Еротичні мотиви у дитячих забавлянках із пальцями. - С. 151-160.
- Шалак О. "Я перстеник викочу." Перстень як атрибут руки. - С. 161-166.
- Шевчук Т. Як "дуля" стала "непристойним жестом" (до питання трансформації давніх релігійних символів). - С. 167-170.
- Курочкін О. Тілесні покарання : ритуал "субітки" та інші методи етнопедагогіки насильства. - С. 171-182.
- Балушок В. Семантика деяких фізичних випробовувань під час ініціацій. - С. 183-190.
- Коваль-Фучило І. Тіло як об'єкт покарань в чарівній казці (на прикладі польських народних казок). - С. 191-195.
- Юдкін І. Соматична семантика за етимологічними матеріалами. - С. 196-204.
- Жуйкова М. Східнослов'янські предикати любовної магії: сохнути. Історія, референція та семантика. - С. 205.
| Довідки про авторів: Довідки про колективи: | Теми: Культура. МистецтвознавствоПобутова культура
|